Frakt och returer

Frakt

För att erbjuda våra kunder låga priser som möjligt så har vi valt att skicka våra produkter direkt från våra leverantörer. Våra normala leveranstider är 7-12 arbetsdagar.

OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Eventuell försening kan tillkomma på grund av rådande omständigheter.

När en beställning har behandlats kommer ett spårningsnummer att genereras och vidarebefordras till dig via en leveransbekräftelse via e-post. Om du inte har fått ditt spårningsnummer inom 5 arbetsdagar, vänligen meddela oss via e-post på info@swedy.se och inkludera ditt ordernummer. Men oroa dig inte! Ofta är det så att de beställda produkterna ändå kommer till ditt hem tidigare.

 

Annullering av beställningar

Du har alltid 24 timmar på dig att avbryta din beställning. Tyvärr är det inte möjligt att annullera din beställning när den har behandlats och skickats. Våra beställningar behandlas direkt efter 24 timmar i systemet, så avbokning är inte längre möjlig.

Returer 

Skulle du av någon anledning vilja returnera din produkt har du 100 dagars ångerrätt. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta. 
Vid ånger av ett köp bekostar kunden returfrakten. Instruktioner för retur skickas via mail på begäran. 
Både produkten och förpackningen måste vara i oanvänd skick för att Swedy ska kunna återbetala kunden.

Returavgift
Vid retur av en produkt debiteras en administrativ avgift på 99 kr. Denna avgift täcker hantering och administration av returen.

Har produkten blivit skadad eller använd kan vi tyvärr inte ta emot den, om inte produkten levererades defekt eller skadad till att börja med.

Ånger-, retur- och bytesrätt gäller givetvis inte om varan är använd. Reklamationer av använda, otvättade plagg behandlas ej. 
Kontakta oss på info@swedy.se för att påbörja återbetalningsprocessen.

 

Ej uthämtade varor

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 199 kr.

 

Självförtroende-Garanti

Vår 100 dagars nöjd-kund garanti omfattar inte kläder och hygienartiklar. På grund produkternas karaktär kan dessa produkter inte returneras eller bytas under garantitiden. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Som kund har du rätt att undersöka varan eller varorna men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten då denna då inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl. Rätten att ångra sig upphör alltså när du bryter förseglingen/förpackningen. Vår 100 dagars nöjd-kund garanti omfattar inte förseglade produkter med bruten förpackning och försegling kan inte returneras. 

Vi ber om er förståelse för detta och rekommenderar att ni noggrant granskar dessa produkter innan köp.